Dag 3 - San Francisco, Alcatraz/Chinatown/North Beach/Little Italy

7 oktober 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een ontbijtje op de kamer, gingen we richting Pier 39 en de vertrekhaven naar Alcatraz. Dit deden we met de bekende tram die door de straten van San Francisco rijdt. Dit was een open oude tram die voortgetrokken werd door een kabel in een goot in de straat. Aan het einde van de baan werd de tram op een plateau gedraaid om weer de weg terug te volgen. Een leuk ritje met mooie uitzichten door de straten van SF. Eigenlijk hadden we voor deze maandagavond kaartjes voor de rondvaart en entree tot dit museum, maar ook dit kon vanwege de shutdown niet doorgaan. Helaas! Hier hadden we ruim van te voren kaartjes voor moeten kopen. Wel hadden ze een mooi alternatief aangeboden, welke we aannamen. Een 90 min durende boottocht langs de Golden Gate Bridge en 2 rondjes om Alcatraz-eiland. Alcatraz is een streng bewaakte gevangenis geweest. De gebouwen staan er nog en er doen vele verhalen de ronde. Bij vertrek werd er een gezamenlijke foto gemaakt welke we gratis na afloop op mochten komen halen. Boven op het dek was het wat frisjes door de Pacific Ocean Wind. We vonden beiden dat we wel een goede indruk hadden gekregen van Alcatraz. Ook het uitzicht op de brug en op de stad maakten de tocht helemaal al geweldig.
Na de tocht gingen we verder naar pier 39. Dit is de bekendste pier hier en er zitte vele winkeltjes, café's en restaurants. Het eerste sourveniertje is hier ook gevonden. Met een lunch op van opgegebroken grote bol met heerlijke tomatensoep ering, liepen we verder de pier op. Hier kwamen we de zeeleeuwen tegen. De pier staat hier bekend om. Tegen de winter trekken hier honderden zeeleeuwen langs, een aantal dat in de zomer hier ook blijft, zijn te zien op deze pier. Een hoop gebrul en gevecht om een plek op de plateau's te behouden. Dit was een mooi gezicht.
Toen gingen we richting Chinatown. Een gebied in SF dat bekend staat om de vele chinezen en winkeltjes. Veel verse groenten en fruit werd er voor een kleine prijs aangeboden. Na een paar bananen en een paar fotootjes verder, zijn we richting een winkelcentrum gegaan. We hadden een paar dingen nodig zoals een koelbox, enkelsokken en een paar andere dingen. Maar na 2 verdiepingen van de 10 en maar een kant van het winkelcentrum te bekeken hebben, hadden we al voor gezien. Ontzettend groot en voornamelijk merkzaken wat het voor ons ontzettend onoverzichterlijk maakte. Even terug langs de hotelkamer geweest. Een duik genomen in het buitenzwembad. Deze was nog wel wat frisjes, waarna we gauw een douche namen op de kamer. Hierna hebben we gegeten in een typisch Italiaans restaurant in ' Little Italy' in de wijk North Beach. De laatste volle dag in San Francisco was alweer voorbij.

1. Familie Wes:
    10 oktober 2013
    Wat een mooi verhaal met de "china"foto's . We denken dat het iedere keer wel weer zoeken is naar alternatieven in jullie situatie met de shut down. De reis krijgt dan soms verrassende wendingen. Mooie foto's.
    Groet, Wim en Joke
  2. Annemiek:
    11 oktober 2013
    Hey Hey!
    Super leuk om jullie verhalen te lezen. En de foto's erbij zijn ook tof! Veel plezier nog en hopelijk kunnen jullie een beetje redden met die shut down.
    Groetjes van ons!