Dag 2 - San Francisco Lands End

6 oktober 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Doordat we vroeg op waren, konden we mooi optijd eten. Dit deden we bij de ' Daily Grill' van ons hotel. Marcel bestelde een soort broodje, wat een grote muffin bleek te zijn met fruit ernaast. Sandra ging voor de Pancakes, deze waren wel 3 keer zo dik als die in Nederland. Een bijzonder ontbijt, maar wel goed vullend. Wat ons op valt is dat de horecamedewerkers zo vriendelijk hier zijn ten opzichte van in Nederland. In Amerika moeten ze het hebben van de fooien, in Nederland niet. Jammer, want in Nederland kunnen ze soms best wel wat vriendelijkheid leren van de Amerikanen.. Na dit stevige ontbijt gingen we met de bus naar de west kust van de stad. "Lands End" heet het hier. Hier zit een mooi park (waarvan de faciliteiten wel gesloten waren vanwege de shutdown). We hebben hier een mooie wandeling langs de kuststrook gemaakt. De wandeling gaf ons geweldige uitzichten over de Golden Gate Bridge. Vele foto's zijn er hier gemaakt. De tocht was erg heuvelig met vele trappen. Sandra kon de trappen omhoog niet altijd in een keer halen. Zij gaf de schuld aan de keelontsteking die ze opgelopen had door de lange zware dagen die vooraf gingen, maar Marcel wist wel beter...
Na de tocht zijn we weer op de bus gestapt, nu richting het Goldengate park. Toevallig was er dit weeked een groot festival gaande hier. Vele toeschouwers kwamen op dit gratis festival af. Alle soorten festivalgangers kwamen we tegen. Met een mega beker Limonade (helft met ijs gevuld) en een kleedje veroverden we een mooie plek op een heuvel op dit festival. Wat ons op viel was dat er geen alcohol te verkrijgen was. Vandaar dat iedereen met een koelbox op wieltjes hier ook rond liep!
Na een grote ronde over het festivalterrein, liepen we langs ontzettende rijen met fietsen wat een mooi gezicht gaf. Even verderop liepen we het park uit en aten we daar.Het was alweer rond negenen en de slaap kwam ons weer tegemoed.

1. Jos en Willy:
    9 oktober 2013
    geniet vooral daar van het mooie weer, hier wordt het morgen echt herfst.
  2. Tineke:
    9 oktober 2013
    Moooooie foto's. Spreken jullie ook 'locals', gevolgen shutdown voor hen? Behalve dan de gratis tolwegen :-).
  3. Marcel:
    9 oktober 2013
    Het weer is inderdaag geweldig tot nu toe en we hebben ook al mooi rooie koppies! :) Met de name de ondernemers bij parken als yosemite (zijn we vandaag, dag 4) hebben het meeste last van de shutdown. hier zie je bordjes met 50% korting etc bij de motels. In de grote steden valt het mee, altijd genoeg andere dingen te vinden.