Dag 16 - Six flags Magic Mountain

20 oktober 2013 - Six Flags Magic Mountain, Verenigde Staten

Alles is groot groter grootst in Amerika tot nu toe, daarom hebben we voor deze lazy Sunday een van de grootste pretparken van Noord Amerika in de plannin; Six Flags Magic Mountain. Dit park heeft welgeteld 13 grote achtbanen of roller coasters. Het hele park is in oktober geheel gehuld in Haloween sfeer. Tevens hebben we voor de avond een griezel-buffet gereserveerd!

Bij het oprijden van de parkeerplaatsen valt je mond als snel open van verbazing. De opzet van het park is echt gigantisch waarbij ons Nederlandse Walibi in het niet valt. Een uurtje na openingstijd, 11uur 's ochtends, staan we al binnen. Het is gelukkig nog vrij rustig! De eerste achtbaan die we zien is de nieuwste, waar zelfs nu al een wachtrij van 45 minuten voor staat. We lopen snel door naar achtbanen die verder achteraan in het park staan, hier konden we vrijwel meteen instappen! Grappig is dat de medewerkers hier alle veiligheidsinstructies telkens moeten opdrammen en geluidjes moeten maken bij het vertrek van het treintje.
Na vier achtbanen zit ons adrenaline-niveau al goed op pijl en besluiten we even tot rust te komen met een lunchpauze. We zijn nog niet eens halverwege en dus maken we een afweging wat welke attracties we maar over moeten slaan. Na het eten komen we bij een achtbaan uit waarbij je horizontaal 'gelanceerd' wordt om vervolgens via een bocht op een verticale baan tientallen meters hoger weer tot stilstand te komen. Op dat moment is er nog maar een weg terug en dat is achteruit weer naar beneden met een straaljager achtig lawaai wat dit snelheismonster met 160km/h veroorzaakt. Het kan ook alleen maar lomp hier.. Zoals we zo ook in Nederland waterbanen kennen met ronde bakjes waar je af en toe een beetje nat wordt kennen ze hier ook zo'n attractie. Alleen wordt je in dit ding zonder moeite te doen helemaal doorweekt! Met weer een temperatuur van 28 graden was dit niet echt een probleem.
Om 5u hadden we het griezel-buffet gereserveerd. Ondertussen zagen we ook uit alle hoeken al griezelig gekleden personages verschijnen. Op verschillede plekker stonden ook alvast waarschuwingsborden met 'Scare zone'. Dit beloofd wat voor ons buffet en voor het donker wordende park. Het donker geklede gebouw waar het buffet was werd je hatelijk ontvangen door een ongezellige vampierfamilie. Likkend aan bloedende vingers en plots achter je opduikend lieten ze je soms goed schrikken! Later werden we door een goochelaar nog op een showtje getrakteerd. Al met al was het een geslaagd buffet helemaal in Haloween stijl!

Nu het donker was de Haloween sfeer in het park helemaal compleet. Met in verschillende hoeken rookmachines en borden als 'Zombie zone' waar mensen liever gehaast en niet op hun gemak doorheen liepen. Af en toe kon er namelijk ineens een griezel naast je staan! Uiteindelijk hebben we aan het eind van de dag zo'n 14 van de 18 achtbanen gehad en was het welletjes. Ondertussen hadden we zo'n 10 uur rondgelopen in het park zonder ons te vervelen!

1. Karin:
    24 oktober 2013
    Zo te lezen genieten jullie hier op en top.veel plezier de laatste dagen en goede reis terug.
    Groetjes karin
  2. Wim en Joke Wes:
    Hallo Marcel en Sandra,

Wat een mooie natuur en volgens mij vallen jullie van de ene verbazing in de andere.
    Jammer dat de laatste vakantiedagen er aan komen.
    Nog veel plezier.

groeten van wim.
  3. Jos en Willy:
    24 oktober 2013
    Echt wat voor jou al die achtbanen, van deze kant ook een goede terugreis toegewenst.