Dag 1 - Heenreis en eerste dag San Francisco

5 oktober 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Net wakker geworden in San Francisco. Heerlijk geslapen na een lange dag van 28 uur te moeten overbruggen. Zaterdagmorgen ging de wekker om 5.30uur Nederlandse tijd. Na een lekker ontbijtje bij ons Hotel Courtyard Marriot in Hoofddorp, stapten we daar op de bus richting Schiphol. Vrijdagmorgen hadden we ons al ingecheckt en de Boardingpassen uitgeprint. De grote bagage konden we zelf bij een apparaat inchecken. Gelukkig, geen bagage te veel! Om 8.00uur konden we achter de Douane genieten van een kop koffie. Half uur later konden we boarden en niet veel later zaten we al in het vliegtuig. We stegen wat later op dan de planning, om 10.30uur stegen we op vanaf de Polderbaan. De reis zelf was rustig. Wel een lange zit, maar 11uur later landen we dan eindelijk in San Francisco. We kwamen heel mooi vanaf het noorden over San Francisco, over de Golden Gate Bridge naar het zuiden. Een prachtig uitzicht over de hele stad. Daarna maakten we een 180graden bocht terug over het water en landden we De wachtrijen bij de Doane vielen ons reuze mee, ondanks dat er minder medewerkers aan het werk zouden zijn ivm de Shutdown die in Amerika sinds 1 oktober geldt. Alle formulieren waren in orde en na een paar vragen aan de balie en het oppikken van onze bagage, mochten we dan echt Amerika in!
We haalden onze gereserveerde huurauto op en reden SF in om 22.00uur Nederlandse tijd, 01.00PM. Onze eerste bestemming was de Golden Gate bridge. Prachtig weer (24 graden) en strak blauwe lucht maakten dat we hier mooie foto's konden maken met onze nieuwe camera. Aan de ander kant van de brug was er een prachtig uitzicht over de stad. Hier lekker van genoten op een rots. De slapeloosheid kwam ondertussen helaas wel zijn tol eisen, maar we moesten nog even door. We waren ondertussen al een volle dag op. Een stukje verderop op het strand gelopen en even gelegen. Het water van de Pacifische Oceaan is zoals ze zeiden erg koud, zo koud dat je er eigenlijk niet in kon zwemmen. Toen weer terug over de brug richting de stad gereden. Voordeel van de Shutdown is dat de Tolwegen nu vrij begaanbaar zijn.
In de Stad richting de bekende steile slingerweg op de Lombardstreet. De stad is erg heuvelig, wat mooi uitzichtpunten door de straten geeft. Hierna naar het hotel gereden en de auto dichtbij het hotel Handlery Union Square. Deze zit aan de Union Square en is een drukke gezellige straat met veel winkels, cafè's en restaurants. Onze koffers op de kamer gezet en daarna een stukje door de straten van SF gelopen. Vlak naast het hotel hebben we wat gegeten. Spaghetti met gehakballetjes, salade en een flink glas drinken welke Sandra niet op kreeg. Om 10.30PM vielen we als een blok in slaap.. Tot 5AM.... Ons biologisch ritme was nog wel aanwezig helaas. Nu gaan we op zoek naar een plek om te ontbijten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karin:
    6 oktober 2013
    Mooi om te horen dat de reis verder goed verlopen is en de eerste fotos zien er ook al super uit. Lekker genieten dus.
    Groetjes vanuit Holland
  2. Stéphanie:
    6 oktober 2013
    Klinkt goed en heerlijk weer zo te zien!
  3. Joanne:
    6 oktober 2013
    Super verhaal ! Heel veel plezier en we kunnen niet wachten op de mooie reisverhalen !
  4. Anne-Minke:
    6 oktober 2013
    wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen!! Lekker genieten dus! En wat een prachtige foto's al! Ik duim voor jullie dat Amerika snel weer up and running is!!
  5. Jos en Willy:
    6 oktober 2013
    Hallo Marcel en Sandra mooi dat de eerste dag goed verlopen is, maar is die auto niet te groot voor 2 personen? En nu maar hopen dat je snel over het tijdsverschil heen bent. Zo op de foto,s te zien ziet het er allemaal wel mooi uit. Veel plezier Jos & Willy en we horen nog van elkaar.
  6. Dorien:
    6 oktober 2013
    Hoi Marcel en Sandra, Wat fijn om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en al heerlijk aan het genieten zijn! Hopelijk zijn jullie snel gewend aan het nieuwe ritme. Leuk om op deze manier een beetje mee te kunnen genieten van jullie reis. Veel plezier daar, geniet!! Liefs, Dorien
  7. Rian en Remco:
    7 oktober 2013
    Jullie vertellen ook maar weer de helft van het verhaal he... ;-) Maar voor de rest klinkt de eerste dag al goed hoor! Veel plezier en geniet ervan!