Dag 9 - Las Vegas, zwembad, Stratosphere, Down town

13 oktober 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Redelijk op tijd wakker vonden we het deze zondag eens tijd om het luxe zwembad eens te gaan verkkennen van Tropica. Gezien we zagen dat de ligplekken beperkt zijn, waren we om 10u dus wel op tijd om een plekje uit te zoeken. Het was al heel aangenaam om deze tijd! Na een uurtje bakken en braden was het tijd om een plons te wagen. Heel eventje het water checken met je voet en; WAT?! IJSKOUD! Vandaar dat we zo weinig mensen in het zwembad zagen elke keer.. Gelukkig was er overdekt wel een verwarmd bubbelbad te vinden. Na even opgewarmt te hebben in het bad vond Marcel het tijd om de proeving van het koude bad te ondergaan. Hoppaa, met een grote plons dook hij toen in het water! Sandra kwam er twijfelend alsnog ook achteraan. De badmeesters, twee aanwezig bij het bad, keken verward om dat er mensen in het koude bad lagen! Eenmaal uit het water kregen wij zelfs applaus van een enkeling aan de kant! Heerlijk! In de zon konden we ons weer prima opwarmen waarna we tegen de middag met een paar punten pizza weer terugkeerden naar onze kamer.

Met de lunch achter de kiezen wilden we eens wat zien van de tweede helft van de strip en het oude stadscentrum van Las Vegas. Gezien we de monorail zat waren (lopen door hotels..) pakten we de auto en besloten naar het uiterste deel van de strip te rijden met de Stratosphere. Een toren waarop je op een hoogte van 270m het beste uitzicht over Vegas hebt. Met de korting van de monorail stonden we relatief goedkoop bovenin de toren, waar je tegen hoge meerprijs ook nog wat angstaanjagende attracties kon doen bovenin. Het uitzicht was geweldig, maar ook op de donkere regenwolken die aan kwamen waaien. Vooral toen je een verdieping hoger buiten stond waaide je haast van de toren, tenminste dat idee had je..

Door het mindere weer hadden we het snel gezien op de toren en gingen we verder. Een tip die de onze Vegas kennissen gaven, was om een kijkje te nemen in down town. Achteraf was dit een erg goed idee! Je maakt hier het hele circus van de strip op een wat kleinschaliger, maar gezelligere sfeer, mee. Zo kwam er ook een hele groep jongeren de winkelstraat in die schijnbaar een hardloopwedstrijd gelopen hadden die dag. Uiteraard moest dit flink gevierd worden! Verder was de verlichte koepel over de straat ook erg uniek. Gezien we de volgende dag weer op tijd wilden vetrekken, want dit was alweer de laatste dag in Vegas, was het tegen 10u 's avonds tijd om naar huis te gaan. Welterusten!

1. Jos en Willy:
    16 oktober 2013
    leuke verhalen en mooie foto's.
  2. Jos en Willy:
    17 oktober 2013
    mooooi !! heel mooi dat er weer passen open zijn gesteld nu toch nog genieten van de geweldige vergezichten (zo te zien op de foto's) en te lezen in de verhalen, en dit is nog niet eens alles wat je hebt gezien en verteld we laten ons verrassen maar ga nog maar eerst heerlijk genieten. groetjes Hengelo