Dag 8 - Las Vegas, Strip, Show "O" in hotel Bellagio

12 oktober 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na lekker uitgeslapen te hebben in ons zeer comfortabele bed, weer even een hotelkamer ontbijtje opgemaakt. Dit is toch een stuk goedkoper, scheelt een hele wandeling en is nog lekker ook! Op het overzicht van de strip had Marcel al het een en ander aangekruist aan de hand van de beste bezienswaardigheden volgens de tripadvisor app. Zo liepen we uiteindelijk pas tegen twaalfen de strip weer op. De overbuurman van MGM Grand trok toen meteen onze aandacht, hotel New York-New York met zijn vrijheidsbeeld en een heuse achtbaan dwars over en door het hotel. Dit hotel was van binnen ook in een echte New York stijl ingericht, zover dat we hierover mee kunnen praten dan. De achtbaan zelf hebben we maar overgeslagen voor de gevraagde $14pp, gezien we twee weken later nog naar een echt attractiepark gaan.

Zo een aantal hotels verder kwamen we uit bij Bellagio hier hadden we onze ex buren uit Vegas veel gehoord. Van buiten zag dit hotel er al prachtig uit in een soort van Romeinse stijl en met een gigantische vijver ervoor. Van binnen viel je oog meteen op een 'botanische tuin' met sprookjesachtige bomen met gezichten en een watermolen tot aan het glazendak. Tussen de drukte van alle mensen door snel even wat foto's kunnen maken nog en toen gesneld naar de balie van de Cirque du Soleil show. De show 'O' op deze avond heeft Sandra namelijk kado gekregen van Marcel! Nadat de kaartjes binnen waren snel via het casino, de winkels en trappen weer gauw de zon opzoeken.

Buiten, tegenover de grote Bellagio vijver zagen we al gauw een mooi terrasje van het 'Paris' hotel met een heuse kopie van de Eiffeltoren. Natuurlijk kom je ook alleen op dit terras door eerst langs de gokkasten van dit casino te lopen... Eindelijk een plekje midden in de zon met een prachtig utizicht op het Bellagio met een biertje en cocktail 'on the side'. We zaten nog geen 5 minuten toen er met donderend geweld een fonteinenshow begon op het ritme van de muziek in de vijver van Bellagio. Het water kwam gigantisch hoog, geweldig om te zien vanaf deze plek.

We waren nu nog maar halverwege de strip, maar waren al doodop van alle indrukken en het vele lopen, dus besloten we om met de monorail weer richting het hotel te gaan. De monorail is betaald door de aangesloten hotels. Dit betekent dus ook dat je om er te komen eerst flink wat van het hotel gezien moet hebben. Dus gingen we weer langs gokkasten, restaurants, winkels etc etc... De monorail was gelukkig vlot op zijn eindbestemming van ons buurhotel MGM Grand, maar ook hier moest je weer langs.. je raadt het al... Oke verkocht, we gaan in MGM Grand wat eten! Wel even de goedkopere versie, maar niet minder lekker, een afhaal wokrestaurant. Voor de grap ook nog even twee 'gelukskoekjes' meegepakt en ons eten tussen tientallen andere hongerigen opgepeuzeld. Één gelukskoekje had overigens nog wel een leuke mededeling: "Good news of a long-awaited event will arrive soon".

Na even uitgerust en ons opgefrist te hebben was het dan eindelijk tijd voor een grote Vegas show! In de nette kleren gestoken weer terug naar de monorail bij MGM Grand. Na weer een aantal lange hoteldoorkruizingen stonden we in de rij voor de show 'O'. We hadden geen idee wat we moesten verwachten. Voordat we de zaal in konden, moest en zouden we nog even op de foto gemaakt door een cameraman, voor de gelegenheid dit ook maar even gedaan. Hierbij moest er ook even een 'kus scene' vast worden gelegd! Eindelijk in de behoorlijk grote zaal kon het dat gaan beginnen! De show begon met een tweetal clowns die het publiek met spattend water en paraplu met gaten al aardig in de stemming brachten. Even later ging het doek echt omhoog waarna bleek hoe groots het podium was. Wat een show! Niet echt een verhaallijn, maar wel heel veel acrobatiek ondersteunt door licht en geluid! We hebben hier 1,5uur echt van kunnen genieten met ook de nodige komische stukjes. Aan het eind van de show werd het publiek al snel toegeschreeuwd door een aanal fotografen die bij de ingang foto's gemaakt hadden. Natuurlijk ook onze foto's bekeken en ze waren echt leuk! Helaas waren ze niet gratis, maar zijn ze wel een leuke herinnering.

We hadden ons voorgenomen nog enkele Dollars in een gokautomaat kwijt te maken en een drankje je te gaan drinken in een van de vele clubs. Maar gezien het ondertussen al 1u s' nachts was vonden we het zo ook wel prima. Morgen weer een dag..