Dag 7 - Death valley - Las Vegas

11 oktober 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Op vrijdag werden we vroeg wakker in Death Valley en zagen we dat de zon nog boven het omringende gebergte moest uitkomen. Dat bracht ons op het idee om naar een nabij gelegen uitzicht, het Zabriskie point, te rijden. Zo stonden we om 7.00u 's ochtends met camera en al op een heuvel samen met meerdere vroege vogels! Toen de zon over het gebergte heen kwam gaf dit een geweldige oranje kleur over het glooiende landschap dat voor ons lag.
Een uurtje later zaten we weer voor onze bungalow en zochten we naar een mooi plekje in de zon om te ontbijten gezien de temperatuur al aardig aangenaam was. Uitverkoren was een mooi plekje voor het zwembad op een paar hoge 'barkrukken'. Hier smulden we van ons zelf gemaakte supermarkt ontbijtje, terwijl de eerste badgasten al naar het zwembad liepen. Dit leek ons voor de rest van de morgen ook een mooi plan! Na nog even bijgepraat te hebben met onze Vegas buren zijn we naar het zwembad gegaan. Hier hebben we ons met bijna 28 graden heerlijk vermaakt, maar helaas moesten we om 12u alweer uitchecken.

Na uitgecheckt te hebben bij Furnace Creek Ranch zijn we in de auto gestapt richting een totaal andere wereld: Las Vegas! Dit was een ritje van zo'n 2,5 uur met weer geweldige uitzichten. Al snel zagen we in de verte de hoge gebouwen verschijnen; dit kan niet verkeerd zijn.. Het eerste wat we wilden doen was een ritje over de bekende strip rijden langs alle bekende hotels. Je komt ogen en oren te kort wanneer je hier rijdt en dat terwijl je ook nog op de zeer drukke weg moet letten.. Zo kom je onder andere een piramide tegen, het vrijheidsbeeld, de eiffeltoren, Gondolas uit Venetie en een grote circus tent. Helaas hadden we het bord met 'Welcome to Fabilous Las Vegas' gemist. Dus hiervoor maar even via de parallel liggende snelweg teruggereden gezien ons hotel ook aan die kant van Vegas lag. Na eventjes in de rij gestaan te hebben wilde een vriendelijke man, die op jacht was naar fooi, maar al te graag ons op te foto zetten; prima voor 1 Dollar!
Nu maar eens ons gereserveerde hotel, Tropicana, opgezocht. Het hotel is niet zo groot als veel anderen, maar toch al behoorlijk indrukwekkend. Eerst loop je langs een rij van zo'n 50m aan gokkasten met je koffers. Daarna door een lange gang met aan weerszijden een zwembad met palmbomen. Dit zag er al erg verleidelijk uit! Eindelijk kwamen we bij de lift aan, waarmee we naar de 14e van de 21 verdiepingen moesten. Het zag er allemaal zeer luxe en netjes uit, net als onze kamer met nummer 1464. We een prachtig uitzicht vanaf hier! Over het vliegveld...
Na onze spullen uitgepakt te hebben, waren we toe aan een wandeling over de strip. Zo liepen we maar meteen eens bij ons buurhotel, MGM Grand, naar binnen. Dit is ook meteen het grootste hotel van Las Vegas met zo'n 4600 kamers! Wat een doolhof is het hierbinnen. Oneindig veel gokkasten, eethoekjes (van MC Donalds tot luxieus) en bovendien nog een heel winkelcentrum! Nog helemaal overdonderd liepen we naar buiten op zoek naar een eetgelegenheid. Boven een 4 verdieping hoge cola fles, naast de M&M shop, zagen we groot 'Outback Grill' staan. Dit leek ons wel wat. Hier bleek meteen dat de prijzen in Vegas een stuk hoger zijn en dat met nog een goedkope Dollar. Hier wel erg goed gegeten met bijzonder geserveerde gerechten, al was het wel wat gehaast door de drukte. De after diner dip trad snel in werking, dus liepen we maar weer terug naar ons hotel. Na alweer dezelfde lange wandeling dwars door het hotel konden we eindelijk heerlijk slapen op ons 'King size' bed.