Dag 3 Lima South

6 juli 2017 - Lima, Peru

Vandaag gaan we meer naar het zuiden van Lima. We lopen langs de boulevard die hier wel 50 meter hoger dan zee-niveau ligt. Dit maakt het uitzicht wel extra bijzonder. We lopen richting de wijk Barranco. Aan de complexen te zien, is dit net zoals waar wij zitten in Minaflores, een wat rijkere wijk met hoog gebouwde appartementencomplexen. Ze hebben in dit gebied zelfs fietsbaden aangelegd. Al komen we maar een paar tegen. We lopen verder en komen uit bij een mooi uitzichtpunt waar we een plekje hebben gevonden op een balkon om te lunchen met zicht op de baai.

Wanneer we willen vertrekken, komen we wat bekends tegen...Grolsch! Gewoon ook hier te koop in een klein restaurantje aan de andere kant van de wereld.

We gaan verder en lopen over een kloof over de ‘Puente de los Suspiros’. We pakken nog een stukje de bus en komen uit bij een mooie vissersbaai. Van hieruit hebben we een prachtig uitzicht over Lima en zien we hoe groot de stad eigenlijk.

Hier zitten allerlei viskraampjes waar ze ter plekke de vers gevangen vis voor je bereiden hoe je dat maar wilt.

De lucht trekt hier open en het wordt al snel warmer. Na een tijdje hier op het strand gelegen te hebben, gaan we na een mooie zonsondergang per bus weer richting de stad om hier in het erg drukke centrum van de wijk Miraflores op zoek te gaan naar een terrasje voor een ‘Vino’ en een ‘Cherveza’.

1. Jos en Willy:
    11 juli 2017
    Alweer mooie foto's.
  2. Wim en Joke Wes:
    11 juli 2017
    Dit is Lima op zijn best.
    Wat een mooie zonondergang.
    Sandra, met die trui ben je een echte peruaanse vrouw.
    Joke zegt, dat alleen het hoofdeksel nog ontbreekt.

groeten wim en joke uit Wieda in de Harz en nog veel mooie dagen. Geniet ervan