Dag 6 Nazca-lijnen

9 juli 2017 - Nazca, Peru

Vanmorgen hebben we wat vrije tijd en kunnen we rondje om de oase van Huacachina maken. Het is een rustig dorpje dat erg toeristisch is.

Begin van de middag vertrekken we naar de Pisco Vine-yard. Hier krijgen we een rondleiding over hoe hier de beroemde Pisco van Peru gemaakt wordt en ook hoe wijn gemaakt wordt. We krijgen hier verschillende shotjes te proeven. Van Rosé tot koffielikeur. Na het inslaan van wat versnaperingen, reden we verder naar het zuiden van Peru. Een lange rit voor de boeg vandaag.

Tegen de avond komen we aan bij de Nazca lijnen. Lijnen die ongeveer 2.000 jaar oud zijn. De geleerden zijn het er nog steeds niet over eens hoe deze ontstaan zijn. De lijnen zijn simpel en tekeningen van o.a. verschillende dieren. Ze zijn verspreid over een afstand van 80 km en zijn alleen van bovenaf goed waar te nemen. Daarom zijn ze pas veel later ontdekt, bij toeval door een piloot. Wij konden via een uitkijktoren een boom en 2 handen waarnemen. Sommigen zeggen dat aliëns deze lijnen getrokken hebben..

Na zonsondergang rijden we even een stukje verder om met de hele bus voor maar een prikkie warm te eten, waarna we ons klaarmaakten voor de nachtrit richting Arequipa.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karin:
    20 juli 2017
    Wat hebben jullie weer veel meegemaakt en zo te zien ook lekker weer daar
  2. Jos en Willy:
    Lange dag, mooi verhaal.
  3. Jos en Willy:
    Lange dag ,mooi verhaal
  4. Familie Wes:
    22 juli 2017
    Bedankt voor het verhaal. Prachtig verteld. de foto´s zijn ook geweldig.
    Groeten uit Azelo