Dag 2 Lima historisch centrum

5 juli 2017 - Lima, Peru

Onze uitdaging van de dag: Veilig naar het historische centrum komen van Lima. Overal auto’s, mini busjes, taxi’s en de chauffeurs die continue aan het toeteren zijn voor elk wisje wasje. Het gaat kort gezegd hier zo: Gas, gas Gáás! REMMEN!! onnodig toeteren en weer door... Het verkeer in Lima staat dan natuurlijk de hele dag vast en het probleem met de stadsbus daarbij is, dat bij elke halte er weer meer mensen bij in willen. Dit totdat er op het laatst gewoon niemand meer bij in past en je het maar moet proberen bij de volgende bus... Wat mogen we toch blij zijn met onze NS!

Het historische centrum…leuk om te zien, maar met name mooi om drukte en de sfeer van de stad te leren kennen. Het verschil tussen arm en rijk is hier erg groot. Op elke hoek staat wel een straatverkoper, schoenenpoetser of zelfs iemand waarbij je lichaamsgewicht kan opmeten om maar geld te kunnen verdienen. Maar naast de armoede die we zien, zien we dat ook hier net als in NL iedereen met een smartphone in de hand loopt en hebben ze hier ook gewoon een Starbucks en Mac Donalds.

Vanmiddag hebben wij “Empanada” geprobeerd. Een lekker typisch Peruaans broodje, dat veel weg heeft van een broodje Bapao, maar dan met veel uien. Van dit laatste houden ze hier wel van geloven we...

Na het avondeten zijn we in een park naar een spectaculaire fonteinenshow geweest met muziek en daar op afgestemde fontein- en kleurenspektakels.