Dag 9 Arequipa

12 juli 2017 - Arequipa, Peru

Vandaag is het nog wat zonniger dan gisteren. Aan de eind van de ochtend lopen we aan de andere kant van de rivier de heuvel op richting een groot park. We hebben wat lunch gemaakt en meegenomen. Helaas boven aangekomen, was het mooie park wat mooi uitzicht gaf aan de andere kant van de stad, gesloten. We lopen nog wat verder de heuvel op met de hoop om nog wel wat te kunnen zien van het uitzicht, maar helaas.

We kunnen wel terecht in een ander parkje, waar we dan even bijkomen van het wandelen tegen de steile helling op (het oplopen van een heuvel valt nog steeds wel tegen). We lopen via de stad, langs het postkantoor om de ansichtkaarten te versturen, weer terug richting het hotel. We genieten nog weer even van de rust, want morgen gaan we verder richting de Canyon.

Vanavond gaan we naar een wat luxer restaurant in de stad. Marcel gaat voor de Alpacaribs en Sandra voor de pepersteak. Heerlijk en een aanrader dit restaurant. De rode wijn smaakt hier goed.

Dat het een restaurant was dat goed op de kaart staat onder toeristen, bleek al snel. Erg verrassend was toen we net zaten, dat we hier hetzelfde stelletje tegen die we op Schiphol bij het Boarden ook gesproken hadden. Het meisje is een oud collega van Sandra van de AH. Zij zouden de rondreis juist andersom gaan doen en beginnen in Cusco. Helaas voor het meisje had zij al snel erg last van hoogteziekte in Cusco en moesten zij direct weer terug met het vliegtuig naar Lima. Ze hadden verder dezelfde reis afgelegd die wij hadden gedaan, alleen waren zij een paar dagen later begonnen. Zij kwamen net aan in Arequipa en wij vertrekken de volgende dag om weer verder te gaan.

Onze conclusie is dat wij wel geluk hebben met onze keuze om de reis op deze manier af te leggen en weinig klachten hebben van de hoogte.

1. Jos en Willy:
    21 juli 2017
    leuke lama
  2. Jos en Willy:
    21 juli 2017
    heb je nieuwe schapen voor je vader gekocht?? of zijn het geen schapen maar elpaca's ??
  3. Familie Wes:
    22 juli 2017
    Hoe is het met de conditie inmiddels.
  4. Sandra:
    Al een stuk beter :-)
    Bijna als vanouds
  5. Rian en Remco:
    22 juli 2017
    Leuk om even jullie blog te lezen. Schoot mij ineens te binnen, nu weer helemaal op de hoogte! Leuke foto's ook! :) Rem vind de lama wel wat van Marcel weg hebben! :) veel plezier nog!! Xx