Dag 8 Arequipa

11 juli 2017 - Arequipa, Peru

Het ontbijt hier in Arequipa is lekker gevarieerd en gezond. We genieten hier dan ook heerlijk van. In veel hotels krijg je namelijk naast een glas jus een droog wit broodje met wat boter en jam.

We genieten ook vandaag weer van het mooie weer en even de rust van het ‘niets’ hoeven te doen. We vermaken ons prima in de tuin van het hotel en als het water van het zwembad niet zo ijskoud was, hadden we daar ook nog wel een duik in gewaagd.. maar helaas..

In de middag gaan we wat hoger de bult op, richting de wat grotere winkelstraat. Marcel is geslaagd voor een nieuw vest en Sandra voor een vervangende pyjamabroek (want die was wellicht blijven liggen in Huacachina…)

Vanwege de hoogte van de stad, hebben we al snel moeite met inspanning. Onze conditie lijkt wel bar slecht! Door de hoogte is het zuurstofgehalte in de lucht hier minder en kost het even voor je lichaam om hier aan te wennen en wat meer rode bloedcellen aan te maken. Naast een beetje hoofdpijn misschien, hebben wij gelukkig niet zo veel last van de hoogteziekte zoals we van andere reizigers horen..

We gaan met de taxi aan het eind van de middag nog wat hogerop richting een mooi uitzichtpunt. Hier kijken we mooi uit over de stad met de rivier die er doorheen loopt en zien we op de achtergrond de sneeuwtoppen van de vulkanen die hier achter de stad liggen.

We stappen gewaagd, met nog onbekende exacte eindbestemming in een van de vele taxibusjes die hier rondrijden. We gaan naar beneden, dus vast wel de goede kant op.. we betalen maar 1 soles per persoon, dit komt neer op ongeveer €0,25.. daarvoor kunnen we dus nog wel een keertje voor ‘mis rijden’…

We eten vanavond bij een traditioneel Italiaans restaurant. Heerlijk en goedkoop eten!

1. Jos en Willy:
    21 juli 2017
    Foto van nieuwe vest? en nieuwe pyjamabroek?
  2. Karin:
    22 juli 2017
    Haha ben ik ook wel even benieuwd naar