Dag 1 Hengelo - Lima

4 juli 2017 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Vandaag is het zo ver, de reis gaat beginnen! Om 6.00uur staat onze Pick-up (Willy en Jos) klaar om ons af te zetten. Met onze packpacks, handbagage en koffie in de hand stappen we in een nog lege trein.

Oke, de reis gaat voorspoedig en we komen rond half 9 aan op Schiphol. Na de verhalen van lange wachtrijen, is hier niets van te zien. Na een half uurtje hebben we onze bagage al ingecheckt. Door de nog al onverwachte snelle doorstroom bij de douane worden we even er op gewezen dat we de volgende keer wel even de vloeistoffen en alle elektronica uit de tas moeten halen...Oeps.. het ging en moest zo snel! Oke, geen probleem en we mogen verder naar de Taxfree zone... Oke, nog 4 uur te gaan.. dus tijd zat voor koffie!

Na een kleine uur vertraging, 16 uur verder en 7 uur terug in de tijd, komen we om 19.30uur lokale tijd aan in Lima. Direct worden we geconfronteerd met het grote verschil tussen arm en rijk met Nederland. Onze eerste indruk van het verkeer in de stad is op zijn zachts uitgedrukt een CHAOS.

Na het inchecken in ons hotel en een vette hap bij KFC om de hoek, duiken we het bed in, in afwachting wat deze stad ons morgen brengt.

1. Karin:
    10 juli 2017
    Mooie en bijzondere foto's. Heel veel plezier met jullie rondtrip
  2. Jos en Willy:
    10 juli 2017
    Leuk dat we elkaar vandaag even digitaal hebben gesproken en gezien.
    Inderdaad leuke foto's.
    We verheugen ons op nieuwe verhalen en foto's.
    Groeten uit Hengelo.