Dag 0 Home

23 juni 2017 - Hengelo, Nederland

Over anderhalve week is het zo ver. We hebben weer een mooie reis in de planning. Dit keer gaan we weer naar het westen, alleen nu wat zuidelijker. De reis gaat naar Peru! Zuid Amerika. Tjah.. hoe we daar terecht zijn gekomen...?

Een mooi land, met veel groen en vele letterlijke hoogtepunten. Met als toppunt de Machu Picchu. Met de lama's en de inca's is dit een uniek land. De benodigde inentingen zijn gehaald, de reistabletjes zijn binnen en de paspoorten zijn weer gereed. Wij zijn er dus klaar voor!

Dinsdag 4 juli gaan we eind van de ochtend vanaf Schiphol met een directe vlucht naar Lima. Lima is de grootste en dichtstbevolkte stad van Peru. Met het beginpunt en het eindpunt gepland, staat de rest van de reis nog open van waar we wanneer naar toe gaan. We hebben natuurlijk wel een aardig idee van wat we allemaal willen gaan bekijken in de 3,5 week dat we hier zijn. Spannend, maar het wordt zeker mooi en genieten!

Voor de moeders onder ons: Peru is een veilig land (misschien ben je alleen niet altijd veilig voor de muggen..) Het ligt een eind af van Colombia. Het toerismegehalte is erg hoog en alle voorzieningen zijn hier voor aangepast. Het is winter daar, dus van modderstromen in het regenseizoen(zomer) hebben we geen last. Het eten is gezond en gevarieerd en de slechtste wegen laten we achterwege. Bovendien zullen we oppassen met onze waardevolle spullen en zullen we ons goed insmeren tegen de felle zon.