Dag 18 Cusco

21 juli 2017 - Cusco, Peru

Na het ontbijt hebben we lekker op het balkon voor onze hotelkamer gezeten met een mooi uitzicht over de straatjes van de stad. Het hotel heet niet voor niets: El Balcon..Na het beetje bijhouden van de reisverslagen en het genieten van het lekkere zonnetje, zijn we vandaag op pad om te gaan shoppen naar souvenirs.

We hebben uiteindelijk niet veel geshopt, maar het mooiste aanwinst was wel het mooie schilderij van de straten van Cusco en de berg die er achterligt. Deze hangt nu in onze woonkamer en ons te herinneren aan deze tot nu toe al bijzondere reis.

In de middag kwam er iemand langs bij ons hotel om te informeren over de geplande Jungle Tour de komende dagen richting de Machu Pichu. De jonge man kwam met name informeren hoe het met ons gaat en vertellen wat de planning en/of verwachtingen zijn. Dit was een prettig gesprek en het hoogtepunt (letterlijk) van onze reis gaat dan morgen echt beginnen!

Omdat we de komende dagen drukke intensieve dagen voor de boeg hebben, hebben we vandaag verder niet veel gedaan. We zijn na de informatiebijeenkomst ook bij het hotel gebleven. We hebben hier in het restaurant van het hotel gegeten. Hier hebben we genoten van een heerlijke Pasta en kwamen in gesprek met de Manager van het hotel. Hij bleek (mede) eigenaar te zijn van het Pisco-museum hier in Cusco, hij wist dus erg veel af van het bekende drankje en de verschillende soorten mixdrankjes die hiermee gemaakt werden. Ook vertelde hij eigenaar te zijn van een ander hotel. Hij was momenteel nu 3 maanden hier in Cusco.

We hebben na het eten onze tassen ingepakt voor de Jungle Tour. We moeten hier zelf mee lopen, dus hebben we kunnen regelen dat we een deel van de bagage + laptop achter konden laten hier in het hotel. En hup optijd naar bed!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl