Dag 19 Jungle Tour - Santa Marina

22 juli 2017 - Santa María, Peru

Om 7.30uur werden we opgepikt met een busje op de hoek van de straat. We startten met een busje met 9 toeristen. 4 personen uit Chili, 2 Nederlanders, 1 Duitser en wij dan. We hadden een prive-reisleider blijkbaar. Er waren ook zoveel aanbieders. Dit kwam wel vaker voor. De verschillende reisleiders/organisaties stemden de touren op elkaar af en zodoende werden verschillende groepen bij elkaar gezet. De reizen die gemaakt worden, volgen toch allemaal dezelfde route en doen veelal dezelfde activiteiten.

Om 10.30uur hadden we een koffiestop, ook wel ontbijt genoemd door de reisgids. Even lunchen en een bak koffie inslaan en weer verder met de bus.

Rond het middaguur was het tijd voor onze eerste activiteit. Downhillen!! Het was een rit van ongeveer 50 km naar beneden. Hiervoor hadden we dan ook wel een hele klim gemaakt met de bus omhoog door de heuvels en bergen met al mooie interessante uitzichten.  Wat gingen de mannen toch snel naar beneden! Vandaar de verplichte helm en knie/elleboog en harnas... We begonnen boven aan een berg waar het door de hoogte toch erg koel was, dus hadden we ons warm aangekleed. Eenmaal beneden was het vele graden warmer en snel weer tijd voor een korte broek! Een gave rit naar benen, maar ondanks de afdaling toch erg inspannend.

Al met al was het alweer 14uur en hadden we na deze zware inspanning met zijn allen toch wel trek! We kwamen al met al wat later aan op de volgende bestemming. We gingen snel lunchen, zodat we met de eerste groep mee konden gaan voor de volgende activiteit, anders werd dit namelijk al weer laat op de dag. De lunch bestond uit een warme maaltijd van een soepje vooraf en Kip met rijst. Als toetje kregen we bananenbrood. Weer iets nieuws geproeft!

De volgende sportieve activiteit van deze dag was Raften! Dit was niet het raften zoals wij dat in Europa kennen, met rustig water in de zomer. We kregen duidelijke instructies vooraf en oefenden op het droge even de commando's van de baas op de boot. De kans dat je hier uit de boot vloog was toch wel vele malen groter. De intensiteit van het raften werd aangeduid met een 'type 3'. Ruig water, gelukkig niemand over boord (We voelden ons toch wel iets veiliger met dat zwemvest en helm op in het water). Dit was pas echt Raften voor ons gevoel!

Als toppunt waagden Marcel en ik de sprong in het diepe. We sprongen van een brug van ongeveer 5 meter hoog. Wauw, wat een gevoel! Wij waren wel een van de grootste waaghalzen blijkbaar, want niemand naast een van de reisgidsen durfden te springen. Een van de toeristen bedacht zich toch even toen ze op de rand van de brug stond en liep met de staart tussen haar benen weer terug naar beneden naar de boot.

Rond 17uur waren we terug op de locatie waar we gingen overnachten. Een prima kamer om in te overnachten. De douche was echter ontzettend koud! Het leek wel alsof wij hier de enigste gasten waren van deze locatie. Marcel spotte een paar buren die aan het tafelvoetballen waren. We kwamen met ze in gesprek en dronken samen wat en speelden een potje tafelvoetbal. De jongen en het meisje van ongeveer onze leeftijd waren onlangs getrouwd en waren nu op huwelijksreis. Erg leuk om te horen!

Om 19uur verzamelden we met de reisgids om wat te gaan eten. We speelden nog even een potje skibbo samen en vielen daarna snel in slaap na deze eerste sportieve en indrukwekkende dag van de Jungle-tour! Met een nog aantal mooie dagen in het verschiet!