Dag 13 - Cottonwood - San Diego

17 oktober 2013 - San Diego, California, Verenigde Staten

Op donderdag was onze langste reistijd gepland. Echter zal hij wel meevallen ten opzichte van de reis van Mariposa naar Mammoth Lakes. Na om 8 uur 's morgens gegeten te hebben, vertrokken we naar het Westen. De eerste grote stad waar we langs zouden komen was Phoenix. Een stad een stukje zuiderlijker en dus warmer. Een stad waar veel mensen uit de wat koudere gebieden naar toe trekken met de vele dagen zon die deze stad het jaarrond heeft. Om ons heen op de snelweg zagen we dit ook terug. De eerst grote cactussen kwamen we tegen. Tot wel hele oppervlakten vol! Mooi gezicht. Helaas was het geen voorjaar, want dan staan de cactussen allemaal in volle bloei met hun mooie velle kleuren bloemen. Na een paar fotos' van de cactussen zijn we verder gereden. Nog een lange rit te gaan. Ons idee was om via de zuidgrens van Amerika die aan mexico dus ligt te rijden. De omgeving veranderder naarmate we dichterbij de grens kwamen drastisch. Hoge bulten zandduinen. (Net als in films over illegalen die Amerika de grens over proberen te komen). De patrouillewagens reden rond buiten de snelweg. De grens zelf was met meerdere hekken afgesloten tot zover we dit konden zien vanaf de snelweg. Elke auto met inzittenden werden gecontroleerd toe we dit gebied in kwamen rijden. Vrachtwagens uiteraard grondiger. Wij als typisch toeristisch stel met een bult rommel in de auto konden zo doorrijden. Bij het verlaten van het grensgebied werden auto's ook gecontroleerd. Bij een truck voor ons werd er even onder de auto gekeken. Een helicopter vloog ook rondjes boven dit gebied. Apart dit zo allemaal... En dan denken dat men in de wereld vrij is om te gaan en te staan.. Hierna kwam een lange en saai stuk rijden. De omgeving was eentonig en het was rustig op de weg. Hier hebben we dan ook niet zoveel over te vertellen. Aan het einde van de middag tegen 6pm kwamen we aan bij ons hotel in San Diego. Ocean Park Inn. Een super gelegen hotel direct aan het strand. Nog voordat we naar de kamer gingen en de tassen uit de auto haalden, liepen we het strand op. Geweldig gezicht. De zon die net onder ging op dit tijdstip. Mooie foto natuurlijk weer ervan kunnen maken. Toen de hotelkamer ingegaan. We kregen gratis upgrade van onze kamer tot een kamer met zeezicht en balkon. Ook prachtig dit allemaal. Met uitzicht op het zwembad en een hottub dat hier ook aanwezig was. Even later hadden we door waarom we deze upgrade kregen, ze waren in het hotel aan het verbouwen aan de andere kant. Behalve dat er over een deel van de vloer stuklopers lagen, hadden we er verder geen last van. Na gestetteld te zijn, liepen we de boulevard op. Het viel ons meteen op dat hier meer jongeren van onze leeftijd waren. De restaurants en kroegjes zaten hier gezellig vol. Dichtbij ons hotel hebben we gegeten in een restaurant met meerdere verdiepingen. Wij kozen natuurlijk voor het knusse dakterras. Met een heater erbij aan hebben we hier heerlijk gegeten en genoten van het uitzicht. De bediening was ook goed. Ook in dit restaurant (zoals in bijna elk restaurant in Californië) hingen meerdere flatscreens met sport erop. American Footbal, Honkbal, Rugby, Icehockey, alle typische amerikaanse sporten zijn we zo al wel tegengekomen. Toen een stuk langs het strand richting het centrum gelopen. Daar waar we hoopten dat er wat te doen was, was er helaas weinig te doen. Alles zat dicht. We namen een taxi terug. De jonge taxichauffeur vertelde ons dat het vandaag voor hun doen fris was in San Diego. Normaal was het warmer. Waarop wij lachten dat dit heerlijk warm was ten opzichte van Nederland in het algemeen. En dat het op dat moment naar wat wij gehoord hadden echt herfstweer was in Nederland..