Dag 5 Huacachina

8 juli 2017 - Huacachina, Peru

Vanmorgen zouden we eigenlijk met een boottocht naar de Ballestaseilanden gaan, helaas is dit niet doorgegaan vanwege het slechte weer op het water (in Paracas zelf was niets ervan te vernemen). Jammer, want we zouden er evt zeedieren/vogels/pinguïns en dolfijnen gezien kunnen hebben.

Na een wandeling langs het haventje van Paracas en een feestelijke pannenkoekenlunch, gaan we met de bus verder richting onze volgende bestemming Huacachina. Hier checken we in bij een hostel waar vanuit we een prachtig uitzicht hebben op het zwembad, maar wat ons het meest verwonderd van de natuur, zijn de hoge zandduinen die vlak achter ons liggen en we hoog tegenaan kijken.

Vanmiddag gaan we Buggierijden en Sandboarden. We kregen eerst een tour door het armoedige plaatsje. Simpele ‘huisjes’, overal rondslingerend plastic, zwerfhonden en een afvalbult wat de hele buurt doet laten stinken…We gaan de duinen in en dan vraagt de bestuurder van onze buggie of we snel willen of iets rustiger aan.. Nou..iedereen gaat voor RAPIDO RAPIDO! En WOW, wat gaat dat snel, ruig, maar super gaaf om zo door de duinen te crossen.. En dan staan we daar boven aan een zandduin…nu is het tijd voor sandboarden. In het begin is het nog wel even spannend, maar doordat je ligt en het zand zacht is, durven we al snel van de hoogste toppen te gaan. Met overal zand onder de kleding, zijn we toch weer een sportervaring rijker. Tijd voor een borrel en een douche!

Na een gezellige barbecue, dansje en spelletje bierpong met de andere Hoppers, is deze dag ook alweer voorbij.

1. Familie Wes:
    Wat een mooie foto's.
  2. Karin:
    17 juli 2017
    Prachtige foto's. heel mooi en wat zijn jullie lekker actief bezig
  3. Sandra:
    17 juli 2017
    Hierna komen de wat mindere actieve dagen hoor
  4. Jos en Willy:
    17 juli 2017
    Niet zulke gevaarlijke dingen doen.
  5. Jos en Willy:
    17 juli 2017
    Het lijken wel auto's van de Zwarte Cross of zijn jullie daar ook nog geweest??
  6. Sanne:
    18 juli 2017