Dag 7 Arequipa

10 juli 2017 - Arequipa, Peru

Vanmorgen komen we rond 5.00uur al aan bij ons hotel. We kunnen zo aanschuiven bij het ontbijt en kunnen met een early check-in ook al terecht op onze kamer. We zitten in het hotel Maison d’Elise.

Een hotel met een mooie tuin, waar we heerlijk met een boekje, drankje en tijdschriften ons prima vanmorgen in de zon vermaken. ’s Nachts is het erg fris hier, maar overdag voelt het wel als 30 graden in de zon. Heerlijk om even bij te komen van de korte nachtrust. We ontmoeten ook onze nieuwe huisdier "Tortuga", de schildpad.

In de middag lopen we binnen 10 minuten naar het centrum van Arequipa. Arequipa is een erg drukke stad, met voornamelijk taxibussen en auto’s die de straten zo druk maken.

We lopen een beetje de toerist aan het uithangen in de stad en kijken vooral een beetje om ons heen. Het valt ons op dat deze stad wat rijker aanvoelt en aanziet dan Lima. De straten zien er netjes uit en er zijn bijna geen daklozen te vinden. Het wordt de mooiste stad van Peru genoemd.

In de middag gaan we weer even terug naar de kamer om nog even in de tuin te genieten van het weer en wat warmere kleding voor de avond aan te trekken.

We besluiten vanavond lekker makkelijk bij het hotel te gaan eten. Marcel gaat voor de Alpaca en Sandra proeft het bekende visgerecht ‘Ceviche’. De Alpaca smaakt goed, maar hoe ze de Ceviche hier met wel een mok vol citroensap over het gerecht zo lekker vinden, vinden we nog een groot raadsel…

1. Jos en Willy:
    21 juli 2017