Dag 16 Cusco

19 juli 2017 - Cusco, Peru

We konden om 6.00uur terecht op onze geboekte kamer. We pakten nog even onze rust. Wat een verademing en een heerlijk bed! T.o.v. in de bus slapen, was dit echt een luxe!

Rond 9uur gingen we er weer uit en om 10uur zaten we aan een heerlijk Panncakes-ontbijt.

Hierna gingen we de stad in. Het was warm in de stad. Daar waar veel Peruanen rondliepen met lange broeken en jassen, liepen wij overdag in de korte broek en t-shirt. In de avond later merkten we wel dat het 's nachts heel erg afkoelt omdat we hier op deze hoogte zitten. We zaten met ons hotel dichtbij het grote plein van Cusco. Hier stond een grote kerk waar we onze ogen uitkeken naar schilderijen en beelden die gemaakt waren. Veel lieten de geschiedenis van de stad zien. Ook liet een schilderij zien dat er in de vroegere tijden een aardbeving plaats heeft gevonden wat een groot deel van de vroegere stad deed verwoesten.

We Vonden een mooi restaurantje aan het grote plein waar het ondertussen erg druk werd, met name van de toeristen en locale inwoners. We zaten boven op een balkon en hadden zo een prachtig uitzicht. We waren niet de enige die dit bedacht hadden...en laten die andere toeristen nou ook net allemaal Nederlanders zijn! Na een goed gevulde soepje als lunch gingen we weer verder.

Op naar de Zonnetempel, iets verderop in het centrum van de stad even een heuveltje oplopen. We liepen langs een bakkertje voor een lekkere trek.

Na eind van de middag de zomerse kleding om te hebben geruild in het hotel v0or iets warmere kleding, zijn we een paar straatjes van ons hotel vandaan een steegje ingegaan waar veel uitgaansgelegenheden en cafe's te vinden waren. Hier hebben we wat gegeten en als afsluiter genoten van het bekende drankje hier: Pisco Sour.