Dag 11 Colca Canyon

14 juli 2017 - Colca Canyon, Peru

Vandaag stappen we vroeg in de bus, want we willen wat Condors zien vandaag! Doordat de zon net op gaat wanneer we langs de canyon rijden, zien we sprookjesachtige beelden.

Het diepste punt van de Canyon is wel 4000m en de Canyon is wel 5 km breed. de wegen zijn hier half geasfalteerd, dit in verband met de geologische activiteit. De grond beweegt hier regelmatig en er zijn lichte scheuren in de grond waar te nemen die in de loop der eeuwen ontstaan zijn.

We maken een kleine wandeling richting een mooi uitzichtpunt bij een kloof. Hier wachten we dan een tijdje totdat de lucht zo warm wordt, dat de Condors opstijgen.. We wachten en wachten.. maar helaas.. hier geen Condors te zien.

We lopen verder naar een ander punt, waar het vol staat met touristen en wat blijkt, hier vliegen Condors rond! We kunnen ze van zeer dichtbij bewonderen en fotograferen. Wat een mooie beesten en wat zijn ze groot!!

Na nog een paar mooie uitzichtpunten, rijden we verder naar een tussenstop waar wij overstappen in een bus richting Puno. De rest van de bus ging weer terug naar Arequipa, maar wij hebben deze optie gevonden zodat we minder reistijd zouden hebben.

We komen onderweg een meer tegen, vanwege de ondergaande zon en de rustige ligging, snap je al wel, dat dit ook mooi om te zien was.

Even later komen we zelfs nog wilde Flamingo's tegen!

In de avond komen we aan in Puno. Na een kleine zoektocht vonden we ons hostel in een zijstraatje van het centrum af. Deze was goed verscholen.. We eten in een restaurantje niet ver van het hostel af en gaan op tijd naar bed, want morgen gaan we alweer verder met als eindbestemming Bolivia!