Dag 10 Chivay

Vandaag worden we vroeg opgepikt met de bus voor onze 2 daagse tour naar de Colca Canyon. De gids praat zelfs een paar woordjes Nederlands! Dat hebben we niet eerder meegemaakt hier in Peru. We gaan vandaag de hoogte in tot wel 4000m boven zeeniveau. Het eerste stuk rijden was lang, kaal en een weg ivm de hoogteverschillen met vele bochten.
We stoppen onderweg om wat foto's te maken van wilde Alpaca's, ook wel Vicuña genoemd. Opvallend is dat zij veel minder 'donzig' er uit zien. Na het schieten van mooie plaatjes van Vicuña's in "the middel of nowhere", rijden we echt de hoogte in. We merken wel dat het zuurstofgehalte hier minder is. Een lichte inspanning geeft al lichtelijk hoofdpijn en 'licht gevoel' in het hoofd…. wat apart!
Vanwege de hoogte is dit een ideale plek voor de inca's om hun voorvaderen te eren. Hoe dichter bij de zon, hoe beter. We zien hier dan ook veel opgestapelde stenen.

Bij een tussenstop drinken we een volle mok Inca-thee. Thee met incabladeren, wat de hoogteziekteverschijnselen doet verminderen. We kochten ook een paar inca-snoepjes in om tijdens de reis hopelijk geen klachten te krijgen.
Aan het eind van de middag komen we over de laatste bergtop en krijgen we de eerste mooie beelden te zien van de Canyon. In het plaatsje Chivay overnachten we vanavond. Maar eerst een frisse duik in het warmwater bad dat vulkanisch opgewarmd is. Heerlijk! De zon gaat onder en het wordt hier in de hoogte al snel fris. Met de groep gaan we in de avond eten bij een pizzeria waar plaatselijke traditionele muziek live gespeeld werd en er gedanst werd. Marcel kreeg ook de eer om mee te mogen doen en zelfs de kledij te passen.

Foto’s 1 - 15 van 15   |

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade