Dag 15 Isla del Sol

18 juli 2017 - Isla Del Sol, Bolivia

In de vroege ochtend werden we om 6.30uur opgepikt vanuit ons Hotel om weer terug richting Copacabana te rijden. We stopten om 8.30uur voor een ontbijt in de buurt en gingen dit keer niet in het donker, maar in het licht weer de overtocht maken met de bus op de boot.

Om 12uur kwamen we aan in Copacabana. Om 13uur hadden we een boot weten te reserveren voor een tochtje naar het eilandje Isla del Sol. Het is een heuvelachtig eiland  en bestaat voornamelijk uit rotsgronden. Volgens Inca-legendes is dit het eiland waar de zonnegod Inti werd geboren en daarmee hun beschaving begon. Het ligt in het Titicacameer.

Om 15.30uur gingen we met de boot terug en rond 17uur vertrokken we weer met de bus verder richting de grensovergang. We hebben een nachtrit voor de boeg. Om 20uur hadden we een dinerstop rond Puna en maakten we ons even klaar voor een nacht slapen in de bus. We hadden nog redelijke mooie plek geregeld met aardig wat beenruimte.